perjantai 7. marraskuuta 2008

Työhaastattelu

Kohta (puolilta päivin) on työhaastattelu.

Tiedän että minulta kysytään, miksi juuri minut pitäisi valita.

Hmp. Paikkaa on hakenut moni sellainen, jolla on noista töistä minua enemmän kokemusta. Mutta en koskaan tule saamaankaan kokemusta, jos valinnat tehdään vain aikaisemman työkokemuksen perusteella.

Tässä nykyisessä työssä työkokemus karttuu vain näistä tämän toimen tehtävistä, joilla ei ole oikein mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Olen asiakaspalvelussa ja opetan tiettyjen internetpalveluiden käyttöä, teen materiaalit noille kursseille ja lisäksi opastan tietokoneohjelmien käyttöongelmien kanssa.. Olen eläissäni suorittanut yhden lukion atk-kurssin ja toisen yliopistolla, sen jälkeen itseopiskellut juttuja. Päädyin vähän vahingossa sijaisuuden kautta tähän paikkaan - tämä ei siis ole ihan sitä, mitä haluaisin. Samalla logiikalla kuin olen ihan "pätevä" nykyisessä työssä, voisin opettaa esim. englantia - kyllähän minä sitäkin osaan käyttää ja olen lukiossa/yliopistossa siitä pari kurssia suorittanut.

Haluaisin vieläkin kauemmas opettamisesta. Hakemassani paikassa olisi sitä puolta paljon vähemmän kuin tässä. Pääsisin myös oikeasti tekemään hommaa, jossa voisin hyödyntää kaiken tähänastisen opiskeluni - ei pelkästään niitä kahta pakollista atk-kurssia ja opetusharjoittelua.

Perästä kuuluu...

Ei kommentteja: